En rädsla som aldrig försvinner..

Hellohello! Har just ätit lite go mat så nu hamnade jag här, Bellsa sover och Felicia är på dagis. Sitter samtidigt och kollar på sjukhuset som går på tv nu, handlar just nu om någon operation.. usch, jag törs knappt titta! Kan knappt fatta att jag gått igenom två operationer, dvs kejsarsnitt.. men jag sov ju mig igenom allt men ändå. Smärtan man vaknar upp med är olidlig. Man är som helt förlamad dom första dagarna, måste ha hjälp med precis allt! Hehe, är ett par barnmorskor jag bett fara åt helvete när dom tjatat på mig om att kliva upp och försöka gå omkring och röra på mig. Ehh, nää. Varför ge sig själv mera smärta. Nix. Men smärtan jag fick gå igenom var lätt värt, båda gångerna! Men, aldrig mer igen.

Fast funderar man så är nog graviditeten värre än själva förlossningen. Tror nog inte att jag är ensam om att tycka så, men som sagt. Aldrig mer igen!

Med Felicia vart det kejsarsnitt pga av rädsla från min sida sen också för att jag inte fick föda henne vanligt, det var sätesbjudning och här i denna kommun får man inte föda med fötterna neråt!

Med Isabella så valde jag helt själv ett snitt just pga av rädsla! Felicia vela ju inte vända sig i magen, jag vart erbjuden en vändning på utsidan av magen men jag tackade nej! Hon hade ändå vänt sig tillbaka och då hade det ändå slutat med ett snitt ;)


Nee, allt smärta är det värt att plågas igenom. Har ju fått mina små barn som jag älskar mer än allt! ♥


Så, nästa gång det blir operation så ska fan döden stå utanför dörren innan jag gör något sådant igen, haha!





Här längre fram när jag har tid ska jag sätta mig ner och skriva min förlossningsberättelse med båda barnen, är kul att läsa senare om inte annat och jämföra.. som sagt, det vart snitt med båda två men man får inte glömma att det ändå är en förlossning fast man inte föder vanligt! Well, färdigsnackat om det där nu.. Nu ska jag ta en cigg sen städa litegranna!


Kraaaaam på er!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0