Ett utslaget kassa system och en stulen moped!

Hello, vart ingen uppdatering igår.. hade helt enkelt ingen lust bara! Sen har hela gårdagen också varit som den varit, mer galen än vad jag var igår mot eftermiddagen kvällen har jag nog aldrig varit, haha!

Well, jag tog med mig Bella på pressbyrån för att hyra någon bra film.. visst, tog en schysst film gick vidare till kassan för att betala.. Råkade sätta in mitt kort i den där apparaten innan hon hade dragit varorna vilket man inte får göra. Så då kraschade hela datasystemet, bra gjort Marie! I väntans tider med bella i famn så återkom jag senare, allt gick galant.. hyrde äntligen min film, gick hem.. fixade den feta disken som glatt väntade på mig, hoppade in i duschen.. Barnen sov som stockar, så tänkte att jag tar och kollar den där jäkla filmen med karln min. Öppnade fodralet, vad är det jag ser? INGEN JÄVLA FILM DÄR I!! Hmm, hoppade en gång till i kläderna (bor som tur är granne med kiosken) gick dit och förklara då, hon i kassan svor med ett leende på läpparna, gav mig filmen.. åter igen så bar det hemåt, i med filmen i dvd spelaren. Hann bara lägga mig under täcket så började våra skadade grannar borra i väggarna i drygt en halvtimme (klockan var typ tjugo i tio eller nå) visst man får leva om till tio men hur normalt är det att leva om när man vet att man har småbarn till grannar som garanterat sover innan tio?

Jag vart meer än galen, tyckte ju att det var nog med den där film historien och nu så detta.. Ringde till kärringen ett par våningar ovanför oss som förut ringt soc på oss med falska anmälningar, frågade henne snällt i telefonen om det är dom som lever om med borren såhär sent, var tvungen att ringa eftersom våra barn vaknade av oljudet. Hon förnekade ju såklart och lät irriterad i telefonen, skiter väl jag i tänkte jag. Sen när vi väl surrat klart dom få sekundrarna.. DÅ vart det helt plötsligt tyst, hmm då fatta vi direkt att vi kommit på deras lilla lögn. Hennes skadade unge har haft fest varenda helg i några månaders tid vilket har resulterat i att vi varit tvungna att ringa securitas för att ungarna har fått ostörd sömn, antar att dom är livrädda nu att bli vräkta. Nåväl, dom har slutat partajja och borra och allt skit dom håller på med på nätterna! JA jag räknar tjuo i tio på kvällen som natt just när man har småkids som vi har. Hooooooja!

Jaja, kollade iallafall våran film sen som började hacka när den var som mest bra så nu måste jag gå tillbaka med skiten..


Hehe, vem lyckas springa på en kiosk 4 gånger angående en endaste jävla film? Tydligen jag! Hehe





Har gjort en god gärning idag iallafall (nej, jag har inte lyckats med att slå ut ett kassa system idag också nej!) har ringt en människa som lagt ut en annons på gellivare.cc angående deras stulna moped.. Matti hittade ett stulex exemplar utanför våran lägenhet i morse så jag tänkte att jag är schysst och ringer och mycket riktigt så var det deras moped som var slaktad. Dom skulle iallafall ringa mig när dom hämtar mig.. HAH, säger bara en sak.. ALDRIG MER att jag hjälper någon liten stackare som blivit av med något när man inte ens fick ett jävla TACK ens! Nee, leta vidare nästa gång..

Ser jag en stulen moped nästa gång så ska jag blunda så mycket och bara gåå förbi. Är ju inte speciellt svårt att se om något är stulet eller inte, den var ju inte i ett fint skick om man säger så!


Nix, ingen hjälpsamhet från min sida nå mer.



Hejdå!

Kommentarer
nattis

hejsan:)det va bra att du ringde när du trodde att de va vi som borrade:)fortsätt med de,bättre de än att vi ringer securitas på varandra:)

2009-09-03 23:15:00
URL: http://naathaliel.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0