Äldsta dottern..

Godmorgon har lite att göra såhär på morgonkvisten, började kolla en film men satte mig här istället. Karln åkte just på jobbet.
Tänkte kladda ner lite ord som Felicia har lärt sig.. och det är en massa massa ord! Hon är så duktig..
Sen har hon lärt sig 2-ords meningar och meningar med flera ord i.. tydligt och klart hör man dem också! Min supderduper duktiga tjej!


Mamma
Pappa
Mommo
Foffa (Moffa)
Hej
Gack (Tack)
Sluta
Nej
Oppa (Hoppa)
Gunga
Bada
Sova
Tutte
Sesse (Tisse)
Gicka (Dricka)





Seth och Felicia :)




(Namn kan hon uttala på alla i familjen) förutom sitt eget namn ;)

Lite meningar:

Lilla snigel akta dig annars tar jag dig
Mommoågunga



Sånger kan hon också...

Blinka lilla stjärna
Bä Bä Vita Lamm
Lilla Snigel




Övar en massa ord med lilltösen varje dag hur mycket som helst, säg ett ord och säger det tillbaka klart och rent :)

Sweetie ;D

Kommentarer
Maria

Hej och tack för titten!

Tror aldrig jag träffat någon med så likt namn som mitt eget tidigare :)

Vilken mysig blogg du har och super söta ungar! :)



Mvh!

2009-05-27 15:22:46
URL: http://marialindmark.blogg.se/
ida

Söta barn vi har! :)

2009-06-02 11:59:26



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0