Jäkla rubrik!!

Sådärja, då är middagen snart klar! Väntar bara på att Bellsa och min man ska komma hem någongång ;) Förkylningen är bättre litegrann, men nu har jag fått världens rethosta och lite lite feber tror jag. Direkt jag lägger mig ner så börjar hostan att irritera mig nå så jävla mycket, hoppas skiten försvinner snart!! Jaja, nog om det.. snart blir man väl en hypokondriker också om man inte redan är det. Med tanke på allt snack och skriverier om svininfluensan, hälften svammel men ändå har jag lite respekt för den! Skulle typ aldrig åka kommunalt.. haha, nejtack!

Nu till annat :)  När vi ätit middag tänkte jag ha en liten rå-om-oss-kväll jag och Felicia. Bada, måla naglarna..
Hon tycker verkligen det är kul! Sen ska vi pyssla lite vilket hon också tycker om :) Haha, även jag!


Och imorgon då, då är det 5 månaders spruta och vägning för Bella som gäller, fast hon är 6 månader.. dom hade som sagt missat att ge en tid för sprutan så jag var tvungen att fixa det där själv, i vanliga fall får man automatiskt hem en kallelse så därför får hon den såå sent.. Jaja, bättre sent än aldrig!



Neeehurrni, nu ska jag gå och ta lite alvedon och hoppas på att febern försvinner!!

Heejs!

Kommentarer
Elinn

Om du vill ha ett bra tips spom jag alltid kör hemma när jag fått rethosta är att knyta en halsduk, sjal eller liknande över munnen och näsan. Låter sjukt, men fungerar för mig. Rethosta beror oftast på att luften omkring en är för torr och när man knyter något för mun och näsa så blir luften fuktigare och hostan dämpas. :)

2009-09-09 18:27:59
URL: http://elinn.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0