10e Aug 2010

Åååh, vad less man kan bli. Förbannat också. Nu är det tjorv med Felicias dagis tider (hade det inte räckt med att Bella inte fått någon dagisplats?). Eftersom jag är arbetslös så får Felicia bara gå på arbetslös timmarna (25 tim/v). Nu är det som så att jag är rätt jävla låst, jag tar mig ingenstans.. och bussjäkel sätter jag mig inte på! Never ever! Mathias jobbar från 07-16 varje dag, hade vart grymt bra om Felicia får gå dom tiderna istället.. hon trivs ju ändå så bra på dagis. Spelar liksom ingen roll om vi är gifta/sambos utan hon får ändå bara gå dom timmarna, just för att jag är hemma.. och dom timmarna hon har passar inte oss. Så har försökt hela jäkla morgonen att få tag på alla inblandade för att försöka fixa detta, men som vanligt med min tur så fungerar ju aldrig något!

Jag hatar att behöva vara beroende av andra, det är det värsta som finns. Speciellt när man är 22 jävla år! Börjar vara jävligt dags att ta det där körkortet kan jag lugnt säga, dyrt nu.. men i längden är det så sjukt värt så det sjunger om det! Fyfan också. Alltid är det något.

Och JA jag klagar hellre här i min blogg än åt dom i min familj, crazy.. nåja, nu ska jag slänga mig på telefonen igen och ringa och åter ringa. Måste veta idag för annars blir Felicia även hemma imorgon och det vill hon förstås inte för hon saknar ju sina kompisar! Eller som söthjärtat själv säger "tompisarna" ;)

Kommentarer
Malin

Tyvärr det är så reglerna är för alla!

2010-08-10 13:11:17
Jilina.se

Hoppas att det löser sig för er :(

2010-08-10 13:29:12
URL: http://jilina.se
Lina

Tyvärr så är de så, man får nu välja om man vill ha barnen tisdag, onsdag, torsdag 9-14 eller 3 timmar varje dag. När pigan var liten fanns de tidigare alt inte och jag hade henne på myran och bodde i gve. kan tillägga att de kändes inte värt att åka hem i ca 2 timmar. Nu när hon är på dagis så hinner man ju hem och få tråkigt innan hon ska hem igen. Vet att de har gått att ändra dagar och skjuta på tiden, men de är fortfarande 25 timmar/3 eller 5 dagar i veckan.

Gissar att de skulle bli en hel del skriverier om man skulle få ha barnen så länge medans man är arbetslös eller föräldraledig. Får en så vill alla och om man ska vara rätt och riktigt och gå på vad politikerna säger så ska dagis vara för barnen inte för föräldern....

Hoppas att allt löser sig för dig! om inte annat försök byta dagis till promenadavstånd?

2010-08-10 14:08:47
URL: http://lucceliten.blogg.se/
FILIPPA

Det skulle vara jätte snällt om du ville rösta på min bild: http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=7591

Skulle betyda jätte mycket ifall du röstat!

2010-08-10 21:01:17



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0