16n pregnant

Sitter just nu och tittar på 16n pregnant, ett ungt par som ska adoptera bort sin nyfödde flicka Catelynn. Fyfan vad hemskt, jag hade aldrig orkat gå igenom en sådan sak! Hade aldrig ens velat adoptera bort mitt barn som jag fött fram, never ever! Har man klarat av att sätta barnet till världen, ja då klarar man banne mig av också att ta hand om det! Givet är detta upp till var och en, men det är min åsikt! Samma sak gäller abort, fan tragiskt alltså.. helt jävla sjukt hur man ens kan komma på en sådan jävla sak!? Fast å andra sidan så tycker jag att det är bra att det finns folk som är villiga till att adoptera ett barn, då "föräldrarna" inte kan ta hand om det själv. Men men, tycker ändå det är sjukt på något sätt.. liksom, hur tänker man? Tänker man alls? Skydda dig istället, då blir det inga oväntade "surprises". Do you get what I mean? :)

*och att se en abort som ett "preventivmedel" är bara sjukt sjukt sjukt, för gör du fööör många aborter så kommer det den dagen du verkligen vill ha barn, men inte kan få.. just pga av dina tidigare beslut!



Kommentarer
Madde

Förstår inte heller sånt. Jag är emot abort, ända gången jag skulle kunna göra en är tex om barnet var så pass skadat i magen (finns ju tyvärr vissa handikapp som gör att dom faktiskt inte kan överleva utanför magen) så hade jag gjort den MEN väldigt motvilligt men annars ALDRIG. Adoption skulle jag inte heller klara :S

2010-08-24 22:21:50
URL: http://www.saramadeleine.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0