3e Augusti

Okej, jag är ingen kock (fast man ibland kan tro det).. Dessutom gillar jag inte att laga mat samt baka, men jag gör det för att jag måste. Och när jag en gång måste så då kan man ju göra grymt god mat, för enochsamma maträtter gillar jag då inte! Gjorde en gryymt god kyckling gryta idag, lägger ut receptet här oavsett om ni vill ha den eller inte, för god är den :) Glömde dessutom att fota, BRA där! ;)

Kycklingfileér för 4 pers
1 stor gul lök
1 knippe dill
1 förpackning matgrädde
2 hönsbuljonger

Skär kycklingen i tärningar.. Den ska stekas länge på låg värme! Du vill ju inte få den bränd på utsidan och rå inne! När kycklingen är nästan klar så lägger du i den gula löken, den hackar du i små små bitar. När detta ovan är helt klart då häller du i hela förpackningen med matgrädde! Låt det småputtra en stund, i med dillen och puttra en liten stund till ;) VOÌLA! Sviiiinigt gott.

Behövs inte mycket ingredienser för att göra en god måltid.. enligt konstens alla regler ska man väl ha ris till kycklingrätter, men här är vi riktiga freak av makaroner så det fick bli det till!

Var först Mathias idé att lägga ut receptet på bloggen för att det var så himla gott, han säger oftast om en maträtt såhär: "Ja, nog gick det väl ner"..

Så, jag antar att M diggade denna maträtt lika mycket som jag gör..


Haha, jag är ju fan t.om bättre än dom som går på hotell&reasturang skolan ;PP


Kommentarer
Maj

Tack för receptet, ska prova i nästa v.

2010-08-03 15:40:06



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0