Ett litet andetag kan förändra en människas liv.

Var nyss in till barnen för att ge dom en godnatt puss på kinden trots att dom sover för länge sen. Världens vackraste tjejer som jag älskar mer än allt annat på denna jord, hade kunnat offra mitt eget liv för dom. Man tar så sjukt mycket för givet här i livet. Jag minns när jag var ca 15, 16 år. Då brydde jag mig inte om något annat än mig själv, egoist till tusen! Alkoholen var det som betydde något då, springa på fester helgerna igenom. Leva livet för dagen och ta allt som det kommer, trycka alla problem rakt framför näsan tills det tar stopp! Bara skita i precis allt. Det var så jag levde DÅ! Sen blev man gravid, fortfarande var jag en liten "snorunge" med noll livserfarenheter. Från att ha noll ansvar till att bli Mamma, det är helt sinnessjukt och jag ångrar inte en endaste sekund. Att ligga där på BB, få sin lilla bebis på bröstet. Det är lycka, kärlek, ansvar och mognad!

För det spelar ingen roll hur ung man är som Mamma, den dagen man får barn så mognar man och börjar tänka på ett helt annat sätt, framför allt handla på ett annat sätt. Då kan man inte prioritera sig själv, då är det ens barn som gäller. Visst, jag har ingen utbildning men däremot grundämnena är helt klara. Jag är stolt över mig själv som bara klarat dom, trots att jag hoppade av skolan så kan jag faktiskt ångra det, men bara ibland! Plugga arslet av sig hinner man göra någon gång, fast å andra sidan så utan utbildning blir du ingenting, totalt körd. Men ärligt så skiter jag i det just nu, sådant hinns. Att ha ett perfekt jobb, med perfekt lön det är inte prio ett! Sålänge maten, hyran, räkningar är betalda så är resten vardagslyx, tycker jag! För sålänge man har varandra och att alla mår bra så då är det värt mer än alla pengar i världen, världens bästa jobb och den finaste bilen. Saker och ting, är just det.. bara saker och ting. Kärlek och lycka övervinner allt!

Och kärlek och lycka, det är ens barn ♥


         


Kommentarer
Beatrice

Va fint skrivet :) Riktigt gulliga små barn du har föresten! :D

2010-08-10 01:08:31
URL: http://http:/bissy.blogg.se
Jessica

Jag håller med dig där om jobb och utbildning och sånt. Jag har inte världens bästa betyg, jag var så less på skolan i gymnasiet så jag behöver läsa om mer än hälften av kurserna. Och visst ångrar jag det, för det är ju så att det blir svårare att få jobb.

För som du skriver, så länge maten, hyran och räkningar är betalda så är det bra. Pengar är inte allt, man blir inte lyckligare för det.

Kärlek och lycka övervinner allt! :)

2010-08-10 13:42:52
URL: http://thingelingan.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0