Kvällsfika

Börjar bli en vana att jag bakar scones varje kväll, så himla gott och  enkelt! Det jag bakar ser aldrig gott ut, men det ÄR gott.. det är väl det som är huvudsaken? ;)













Tillagning av Scones

1. Sätt ugnen på 250 grader. Smörj eller bakpappersbeklä plåten.
2. Blanda mjöl, bakpulver och salt.
3. Finfördela smöret i mjölblandningen.
4. Tillsätt mjölk/filmjölk och arbeta samman hastigt till en deg.
5. Dela degen i två delar. Kavla ut varje del till en rund kaka på plåten. Skåra kakorna i fyra delar och nagga dem med en gaffel.
6. Grädda mitt i ugnen i ungefär 8 min.
7. Ät dem direkt.

Ingredienser till Scones

Cirka 8 portioner.

* 4,5 dl vetemjöl
* 2 tsk bakpulver
* 0,5 tsk salt
* 50 g smör
* 2 dl mjölk eller naturell filmjölk.


Snodde receptet från en sida på google, men det är exakt såhär jag gör och är även dessa ingredienser jag använder mig av :)


Kommentarer
Tova

Åh, scones är ju så underbart! fattar inte varför jag gör det oftare egentligen ;)

2010-08-27 19:44:19
URL: http://trasslet.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0