Tävling - Bärsele!

Nu tycker   jag att vi kör igång med en tävling i samarbete med www.3rdhand.se :)


Tävlingens regler!!

1. Gå in på www.3rdhand.se
2. Beskriv vad som skiljer 3rdhand´s bärselar från andra?
3. Beskriv en situation där du tror att den kommer till mest användning.


...




3rdHand är en praktisk bärsele för barn som är minst ett år gamla och inte längre ryms i babyselar. Den ryms i fickan eller skötväskan och är lätt att justera. Barnet sitter högt och delar blickfång med dig. Bärselen klarar en belastning på upp till 20 kg. Den hjälper dig att avlasta nacke och rygg och du får händerna fria. 3rdHand passar allra bäst för dig med barn som är ett till tre år men även för dig med barn upp till fem år.








Glöm INTE att lämna er mailadress eller bloggadress i kommentarsfältet till detta inlägg så att vi kan kontakta dig om du   vinner! Tävlingen pågår till den 10e Mars -10! Lycka till! ♥ 




Kommentarer
Donja

Jag såg dig på bloglovin. :)

Jag börjar följa din blogg om du följer min :)

2010-02-25 17:40:03
URL: http://sweerch.blogg.se/
Amanda

Åh vilken superbra tävling. Den är perfekt för oss!



Det som skiljer 3rdHand från andra bärselar är ju främst att den är för barn som är minst ett år gamla.

Jag vet inte vad exakt du menar med att beskriva en situation där jag tror den kommer till bäst användning men jag VET att den hade varit oumbärlig här hemma. Jag har en son som varit sjuk sen han föddes och som dessutom har fel på balansgången i örat och då också inte lärt sig gå helt bra själv fastän han är 2 år. Han har ju vuxit ur andra bärselar och denna vore verkligen perfekt för oss!!



Hoppas, hoppas på tur! ♥

[email protected]

2010-02-25 19:13:50
URL: http://creyla.blogg.se/
Anonym

den är liten och för barn från 1 år, den belastar inte rygg och nacke. tror att denna passar i de flesta situationer hemma och ute.

2010-02-26 09:57:57
Lee

Man kan ha den längre än dom flesta andra bärselarna, och så kan man ha den till annat än bara barn :P

Jag tror den kommer bra till använding när barnen är sjuka och kräver att man bär på dom hela tiden.

2010-02-26 10:05:57
URL: http://mammalee.blogg.se/
MammaTessan

Jag vill vara med och tävla.

Skillnaden är att den är för större barn.

Och jag skulle mest använda den då min dotter är trött och inte orkar gå om vi är någon stans.

2010-02-26 10:40:45
URL: http://tjn.blogg.se/
Lisa

Skillnaden är att den inte bara passar små barn.



Eftersom jag väntar en bebis så tror jag att den skule passa min ensamstående storasyster mer perfekt! Det skulle underlätte med en bäsele som 1åriga Elias kan sitta i när hon springer ner och upp till tvättstugan..

2010-02-26 10:58:16
URL: http://sommarfantasier.blogg.se/
Hannah

Oj, visste inte att det fanns såna. Helt perfekt ju!



Det som skiljer den från andra bärselar är väl att den är från ett år, får plats i fickan och att barnet kommer högt upp.



Användningsområdet är ju enormt. När man ska handla, i hemmet, i tvättstugan, går på loppis varje lördag och det är sjukt svårt att ta sig fram med vagn. När folk väl gör plats för oss så får man rusa genom öppningen och ser då inga saker utan bara folk efter sidorna. Haha...



Men det jag främst tänkte på är gångerna jag och sonen reser mellan Göteborg - Kiruna, med byte i Boden. I nuläget så måste min mormor och morfar åka 2 timmar t/r för att hjälpa oss av och på i Boden (är ensamstående) för att vi ska hinna. Så en bärsele till min son som fyller ett år om två veckor hade ju varit super.



Rolig tävling hur som helst.

2010-02-26 10:59:59
Anna Sandberg

Användningsområdet är fruktansvärt stort precis som dt sägs, speciellt när man har mer än ett barn och ryggen gärna säger ifrån. Den verkar ge ett bra avlastning och man får mer rörelsefrihet. Att den är liten och inte så invecklad som många andra är ett + i kanten. Då lär den brukas ännu mer om dt lär bli en produkt som ingen förälder ansåg onödig i efterhand.

Att den går och använda längre än många bärselar är ju dt bästa, man blir ju inte fri med att barnen blir äldre. Äntligen någon som haft dt i åtanken!! Desutom passar den båda föräldrarna. Toppen :-)

2010-02-26 11:25:10
URL: http://dullaan.blogg.se/
jennifer

ska vi följa varandra via bloglovin?? ;)

2010-02-26 14:04:29
URL: http://inteklokihuvudet.blogg.se/
jennifer

lagt till dig nu också :)

2010-02-26 14:32:27
URL: http://inteklokihuvudet.blogg.se/
mathias

paraktisk och användbar för dom större barnen även bra om man har annat man vill bära. Jag hade verkligen behövt den till sommaren när det blir fiske och barnen ska följa med. otroligt enkelt ta över barnen på myrarna:)

2010-02-26 16:46:26
URL: http://cubix2.blogspot.com/
Janina - gravid som 16 åring, nu 18

Fiffig tävling! :) Vore helt underbart att ha en sån :)



Det som jag tycker skiljer den åt från vanliga bärselar, är ju först och främst att den är för ettåringar och upp, helt fantastiskt!

Och att man dessutom får en axel fri, och att barnet kommer högre upp än i vanliga bärselar.

Jag tror den skulle komma bäst i användning om man har ett febrigt eller annars sjukt barn som vill vara i famnen, och man blir tvungen att städa eller laga mat och behöver båda armarna. Det är ju ofta så att man måste göra flera saker på en gång när man är "hemma-mamma", och ofta vill barnet ha all uppmärksamhet. Perfekt uppfinning!



Oj om jag skulle vinna, då vore jag nog världens lyckligaste :)

Jag födde för lite mer än 1 år sedan, men min rygg är ännu sjuk p.g.a. den dåliga hållningen jag fick när jag var gravid :/ den blir bara värre då jag går och bär på vår dotter. Fastän jag inte bär henne hela tiden längre, men när hon var liten hade hon kolik och vi var tvugna att bära henne HELA tiden.

Så om jag fick något som kunde avbelasta rygg och nacke, och ändå ha henne i famnen, vore det helt underbart! då kanske min rygg kan börja bli bättre :)

2010-02-26 19:53:14
URL: http://nicolinasmorsa.blogg.se/
ZitaZoo

Hej! Denna bärselen1 är som handgjord för oss med barn som sitter i rullstol! När man som jag sitter i rulle måste man ha oftast en men många gånger 2 händer fria! Denna bärsele säger dom räcker till 1 års ålder i mittfall går den att använda till 2 år eftersom jag alltid sitter och tyngden tas av mina ben men mitt barn soiter ändå säkert i mitt knä fast fast!!! kram //http://www.zitazoo.nu/ eller http://zitazoo.bloggplatsen.se/ det är samma sida med två adresser! [email protected]

2010-02-26 20:05:04
URL: http://www.zitazoo.nu
sara

Oj denna har jag aldrig sätt!

Har haft babybjörn en gång. och aldrig mer. Nu har jag en trikåsjal till min son som han älskar men den är bara upp till ett år, så detta vore ju perfekt sen att ha. När man skall till tvättstugan. (bor på 3dje våning så mkt kånkade) eller till stan, till spårvagnen. Också kan stora syster på snart 3 år låna den när hon blir lite svartsjuk.

2010-02-26 20:17:43
URL: http://zasata.blogg.se/
Ida

Det som skiljer den från andra är att den är så pass liten att du kan ha den i fickan och verkar så himla enkel att få på. Inte massa knutar och spännen som måste fixas.



Jag tror absolut att jag skulle använt den när man har varit och handlat, och ska upp med alla påsar. När pigan inte vill leka själv och man måste laga mat eller fixa nåt. Eller på stan när hon tröttnat på att gå själv och åka vagn. Användningen är oändlig!

2010-02-26 21:31:04
URL: http://johannesgatan.blogg.se/
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

1. Done!



2. Smidigheten! Går att ta med sig utan att den tar en massa plats. Ner med den i väskan och gå. Funkar som ett hjälpmedel och inte bara som ett vanligt bärverktyg. barnet sitter i en ergonomiskt riktig position "grodposition" som när man bär med sjal och ergonomisk sele till skillnad från skräpselar som babybjörn och liknande.



3. Jag har en 2,5-åring som åker vagn nu när han inte går. Lilla bebisen bär jag på heltid (han har ingen vagn alls) nu när Lillen ska överta vagnen framåt sommaren så kommer storebror att få gå och då skulle ju denna vara SUVERÄN att ha vid de tillfällen hans små ben inte orkar längre - bara att ta upp ur väskan. Sen fyller lillebror 1 år i september och då har jag flera år av användande kvar av selen. kommer att finna många fina tillfällen. Snabbt och enkelt i affären tex om han blir trött och behöver sova i famnen medan jag handlar (går inte sova i kundvagnen)



Jag har länkat här: http://beckahbitch.blogg.se/2010/january/sista-chansen.html

2010-02-27 04:38:30
URL: http://beckahbitch.se
Camilla "lillmamman"

Jag tror den skiljer sig mest just för att den är för större barn. De som inte får plats i vanliga selar men endå gillar att bäras : ) Den är även liten och behändig att ta med sig.



Här hemma skulle den användas mest för min 2½ åring. Han gillar att vara med sin mamma över allt och mest i stallet med hästarna. Där bär jag ganska mycket endå så visst hade det vart väldigt praktiskt och enkelt i stallmiljön för en hästintresserad mamma och lillpojke!



Kram!



Camilla



www.lillmamman.se

2010-02-27 11:37:16
URL: http://www.lillmamman.se
pucko wallentin

fin blogg

2010-02-27 12:31:38
URL: http://xpuckolatte.blogg.se/puckolatte/
Carin

Hej!!



Bärselen skiljer sig ju markant från övriga märken! Inte bara kan den användas under en fantastiskt lång period, utan även så är den så diskret! Snygg och så ergonomiskt utformad, det är jätteviktigt för mig.

Annars är ju de flesta selarna och sjalarna tänkta till enbart bebisar. Och att den går att ha i fickan är ju ett stort plus.

Jag som har artrit har lite svårt för tunga lyft annars, men med den här selen tror jag att jag skulle orka mycket mer! När jag handlar, diskar eller vad det nu är för situation som annars är lite svår för barnet att deltaga i :) Dessutom kommer den användas på bussen, när barnet är trött eller när jag ska till tvättstugan. (jobbigt med vagn i trappen)

Tack för en fin tävling!

2010-02-27 13:28:57
URL: http://mammacarin.webblogg.se/
Anonym

Strulade förra gången, testar igen.. I värsta fall blir det dubbelt.



Den skiljer sig framförallt genom att den är liten, får plats i fickan och att den passar till större barn.

Jag skulle använda den när jag reser. Skulle vara väldigt praktiskt imorgon när jag ska åka hem med flyget. Byte i Sthlm, två timmars väntan där. Barnvagnen incheckad och man kommer inte orka bära sonen hela, hela tiden. Kommer ju bli fler sådana resor så det vore hemskt perfekt med denna bärsele.

2010-02-27 15:02:36
Pernilla

Usch, vad det strular idag... Glömde skriva namn och mailadress. Jag som skrev inlägget om flyget

2010-02-27 15:03:29
ZitaZoo

hej har lagt till dig på bloglovin! om du vill finns jag där med!!!! glömde skriva att jag jätte gärna tävlar hoss dig! resten fick du igår Kram //ZitaZoo

2010-02-27 17:25:40
URL: http://zitazoo.bloggplatsen.se/
Stina Kemi

Har varit in på hemsidan och det som skiljer denna bärsele från andra tex. är att den är användbar i flera år vilket inte babybjörn selar m,m är. Jag skulle använda denna sele i alla väder, har aldrig sett något liknande som verkar vara av största perfektion!

2010-02-27 17:47:54
lady dahmer

sv: äh, de sitter ju inlåsta på andra sidan atlanten ju!

2010-02-27 20:31:58
URL: http://ladydahmer.blogg.se/
Johanna

Hej! Du tipsade mig så därför jag är här inne och kikar runt :)



Jadu jag har faktiskt aldrig använt en bärsele men kan tänka mig att den kan komma till bra nytta i nästan allt som tex städning framförallt när man ska tvätta i tvättstugan och ska bära tvättkorgen full med tvätt då passar ju en bärsele alldeles utmärkt...

Kram Johanna

2010-02-28 13:22:49
URL: http://www.trolletjohanna.blogspot.com
Bella

Jag vill vinna denna sele för att den verkar bättre än alla andra, jag kommer att använda denna när jag är och hälsar på mina syskon barn långt upp i Norr. Hoppas jag vinner :)

2010-02-28 14:01:29
URL: http://isabelruong.blogg.se/
Anna

2. Världens minsta hjälpmedel för att bära barn med stadig nacke, minst 1 år gamla, eller andra saker som väger max 20 kg. Den minskar ansträngning på din rygg och armar och inte minst så har du händerna fria.



3. Den kommer till nytta överallt! Tänk att enkelt kunna ha barnet intill sig men händerna fria.

2010-02-28 14:22:36
gotteochvi♥ GRAVID IGEN!

tack för titten, kika gärna in igen!

2010-02-28 15:17:48
URL: http://gotteochvi.blogg.se/
Beatrice, mamma till Devin ~090723~

Perfekt att ha när man ska ner till tvättstugan eller när barnet är sjukt och vill bli buren på hela tiden. Min klump får snart inte plats i sin bärsele längre och då är denna perfekt för oss!

2010-02-28 16:06:56
URL: http://beabus87.blogg.se/
Sanna

Det som skiljer den från andra bärselar är väl att den är från ett år, får plats i fickan och att barnet kommer högt upp.



Den är perfekt när man ska ner till tvättstugan, när barnet är sjukt och vill bli buren hela tiden eller när man ska i väg någonstans där barnvagnen inte kan tas med.

2010-02-28 16:34:34
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
jennifer

ska vi följa varandra via bloglovin? :)

2010-02-28 17:34:52
URL: http://inteklokihuvudet.blogg.se/
jennifer

va trevligt, hör av dig när du lagt till mig. Så lägger jag till dig efter det :)

2010-02-28 17:44:09
URL: http://inteklokihuvudet.blogg.se/
jennifer

okej, det ser ut som att du redan följde mig sedan tidigare och nu slutade du följa :)

2010-02-28 17:47:10
URL: http://inteklokihuvudet.blogg.se/
Angelica - Foto & Personligt

Härlig blogg! :D

2010-02-28 17:55:28
URL: http://steeler.blogg.se/
Louise

Min syster har nyligen fått en pojke som bara växer och växer. Jag tror hon skulle kunna få stor användning av denna, för att skydda sin rygg (lyfter även på sitt jobb).



Den verkar vara väldigt lätthanterad så att det är lättare att röra sig i och med den!



Detta är ingen som en förälder köper först, men när dom får testa använda dom tror jag dom inte ångrar sig.



Den verkar ju också vara till för större barn, och det är ju kanon för bebisarna växer ju också :)



+ på att båda föräldrarna kan använda den också!



Min syster skulle bli så otroligt glad om hon fick denna, och jag skulle bli glad av att vinna, med tanke på att jag (eller knappt någon norrlänning i över huvud taget)vinner någon gång!



Fin blogg också, tack för mig!! :)

2010-02-28 20:28:49
URL: http://louuui.blogg.se/
Sara

Bärselen ryms i fickan och klarar barn som är för stora för "vanliga" bärselar.



Toppen att ha när man ska göra ärenden och hoppa i och ur bilen och inte vill baxa ut vagnen ur bilen men inte orkar bära barnet på armen.



Barnet är med på ett smidigt sätt!

2010-03-01 12:54:08
URL: http://tuffabriard.bloggagratis.se/
rosen

Lätt att använda, avlastar rygg, nacke, axlar. barnet sitter bra.

2010-03-01 17:56:56
Emma

Jag vill tävla!



Det som skiljer den från vanliga selar är att den är för större barn och ryms i fickan.



Min son är bara fem månader och därför använder vi sele rätt mycket till honom, men han är en jättebäbis på drygt 10 kg och selen vi har är bara upp till 11 kg. Det är lite "synd" om honom eftersom han är "för stor" för sin ringa ålder och man orkar inte bära så mycket på honom. Därför tycker jag att vi ska vinna selen :)



Tack för tipset om tävlingen!

2010-03-01 18:14:07
URL: http://vitaeinnuce.blogg.se/
Anne

En bärsele för äldre/tyngre barn 1-5 år, de flesta andra selar är ju för bebisar! Praktiskt att den är så liten och smidig, lätt att ha med sig överallt. Skulle komma till användning när familjen vistas ute i skog och mark. Sonen på 2,5 år gillar att gå i skogen men tröttnar ju fort, då passar en sådan här selen i "fickformat" utmärkt att ha med sig.

/Anne

2010-03-01 19:32:28
Glenn

Sele för 1-5 åringar som ser till att man har händerna fria. Barnet sitter högre upp än i en traditionell babysele. Passar fint då jag och sonen skall ut och jaga till hösten. Han ser bra, jag bär skönt och har samtidigt händerna fria.

2010-03-01 19:50:21
Linda

Jag är gärna med och tävlar! :)



Det som skiljer 3rdhand från andra bärselar är först och främst att den är för större barn. Den avlastar rygg och nacke och dessutom är den liten och smidig, - den rymms i fickan/handväskan/skötväskan.



Med denna 3rdHand sele skulle jag få en väldigt mycket enklare vardag. Eftersom att jag har ryggproblem och får väldigt ont i ryggen om jag bär eller lyfter så skulle den här selen hjälpa mig otroligt mycket, jag får fördela vikten över rygg och nacke så jag slipper de onda. Sen är även min sambo - Rasmus pappa, borta och jobbar hela veckorna och då kan det bli väligt jobbigt att gå till tvättstugan när man ska tvätta eftersom att den är i källaren i huset brevid. Eller om man ska städa, laga mat, diska, handla, gå på promenad och inte orkar/kan ta med vagnen osv.



Som sagt, min vardag skulle bli väldigt mycket enklare med denna 3rdHand sele och jämt och ständigt önskar man att man hade fler händer :)



Kram

2010-03-01 20:05:10
URL: http://lindamadelen.blogg.se/
Pernilla & Willy

Ojj den här vill jag ha!

3rdhand´s bärselar skiljer sig från många andra genom att den går att använda till större barn från 1 år och upp till 3år (eller 20kg).

Tar ingen plats att ta med sig och lätt att använda.

Bra då den avlastar nacke och rygg som det slits mycket på då man har små barn som inte kan eller orkar gå så långt, å man slipper ta med vagnen överallt.

Perfekt för det flesta tillfällen.

Skulle passa bra då jag ska resa till Norge snart och inte tar med mig vagnen, hade då varit ett stort plus att ha en 3rdhand´s bärsele när jag ska byta flyg och måste ta mej där emellan, och att ha händerna fria är alltid bra.

2010-03-01 23:21:52
URL: http://mammaswilly.blogg.se/
froidan

Klart jag är med :)



Det som skiljer 3rdhand från vanliga bärselar är att den är till för barn som är äldre, vilket underlättar för tex oss med små barn tätt! När man tex ska ner i tvättstugen, slänga sopor osv.



Skulle passa perfekt till mig, & min 3åring då han fortfarande är väldigt mammig och gärna vill komma upp när man är ute och går med lillebror i vagnen. Superbra när man ska handla med, så slipper han springa iväg, och man vet var man har han :)

2010-03-02 09:41:49
URL: http://froidans.blogg.se/
Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Oj oj vilken tävling! :)



Vill du så har jag två tävlingar igång..

2010-03-02 10:45:29
URL: http://salkert.se
Marlene [mamma till ned]

Den är för barn från 1 år och den avlastar rygg och nacke. Då jag har en nyfiken son som vill vara med och titta hela tiden så hade den varit perfekt, då jag hade haft händerna fria :)

Dessutom så hade den varit perfekt att ta med när man ska in till stan. Det hade varit mycket smidigare än att 'asa' med vagnen. Hade varit en perfekt grej att ha!:)

2010-03-02 12:07:32
URL: http://marlees.bloggplatsen.se/
Åsa

Så perfekt & smidigt! Vår son följer med oss överallt, men snart är han för stor för BabyBjörn-bärselen. Så fint att det finns en ersättare. Produktnamnet '3rdHand' beskriver ju funktionen mitt-i-prick, det är en tredje hand man behöver!

2010-03-02 18:03:39
Kurt L

Jag har varit in på hemsidan www.3rdhand.se

Denna bärsele för barn är något som håller långt i framtiden. Babyselar kan man använda ungefär 9 månader men vad gör man sedan? Då är denna sele utmärkt vid alla tillfällen dessutom kan man ha den ända till 5 år åldern. Jag har problem med hjärtat och får inte bära tungt eller obekvämt då jag vill umgås med mina barnbarn så hade denna sele varit bra till mig.

2010-03-02 18:18:21
Elinn

Jojo, Jag tävlar.

Det som skiljer bärselen fårn andra är väl att den är till för äldre barn också.

Jag kan inte beskriva en situation där denna kommer till användning, men jag gissar på att det skulle underlätta livet för kusin Marie som har två små att släpa runt på. =)

2010-03-02 19:15:12
URL: http://elinn.blogg.se/
Gabriella, mamma till underbara maya

3rdhands sele verkar helt underbar.

Tänk att kunna ha en sele för älder barn med! och att den inte belastar nacke och rygg, kan det bli bättre??



Bärselen skiljer ju sig från andra i och med att man kan ha det från 1 år, ex babybjörn kan man inte ha länge alls, i deras bärsele belastas rygg och nacke fruktansvär mycket. Har en sån, men varje gång jag använder den så gör det så fruktansvärt ont.

Vi bor på 5 vångingen och när man ska konka ner med tvätten så hade det vart underbart med en bra sele! Även när man handlar och det är trång i affären hade det vart toppen med en sele fårstörre barn med!



2010-03-02 19:59:36
URL: http://gabriellaajohansson.blogg.se/
Bella

Det som är bäst med 3hands bärselar är att man kan använda dom på mindre barn.

Ibland när man inte orkar ta fram vagnen är de jätte skönt och gå en promenad i bärselen så barnen också kan se lite bättre.



Att de inte belastar rygg och nacke på samma sätt är ju helt underbart, plus att den ser smidig ut och lätt att sätta på.

2010-03-03 12:55:38
Tina

Jag vill också vara med och tävla och jag vill så gärna vinna den till min kompis Tera, eller Icka, eller till min kusin Malin som har barn. :)



Skillnaden mellan 3rdhands sele och vanlig bärsele är att 3rdhands sele är för äldre barn också..



Jag tror den skulle komma till användning för deras barn tex: när dom är sjuka och dom måste bära på dom mycket, när deras barn är trött, när dom ska iväg med barnen och barnen inte orkar gå.



2010-03-03 13:30:33



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0