Godmorgon

Att vakna kl sju på morgonen är fan inte mänskligt, tycker jag! Nu är iallafall Felicia på dagis och Mathias har dragit på gymmet och Bella har tagit en liten taktik vila. Det hade jag också velat göra om jag inte hade haft en miljard viktiga samtal att ringa. Hatar dessa telefontider som man glatt ska ringa på, alltid upptaget.

Har bestämt mig igår för att en halvtimme varje dag så ska jag BARA bry mig om mig själv, färga håret, eller ta ett långt bad med tända ljus, måla tånaglarna eller vad fan som helst. Jag känner att jag behöver det! Bara få rå om mig själv, hinner alla andra så hinner jag också.



Imorse hann jag bara slå upp mina blå så var det bara att byta blöjor, fixa frukost, bädda rent sängar, klä på barnen, fixa inför dagis. Som en annan sa, ibland känner jag mig som en mamma, pappa, kock, städerska, tvätterska, diskare, mammaledig, arbetssökande.

Ja, listan kan göras lång. Haha ;)


6 minuter kvar innan telefontiden är slut, önska mig lycka till. Hehe.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0