Jag, laga mat? Hahahahahaha

Det enda jag gjort idag är att stå vid spisen, först gröt/frukost åt barnen. Vi vaknade rätt sent, som varje dag då omkring tio tiden. Sen gjorde jag klart lunchen så är det bara att värma sen. Korvgryta med makaroner, smakade himelskt! Nu är barnen och Matti i byn så jag passade på att fixa klart även middagen. Pannkaka, enkelt, gott! Har vart vaken drygt fem timmar, mer än halva tiden har bestått av att öppna och stänga kylskåpet, vända mig om till spisen. Fixa disken m,m. Nu är jag less. Pannkakan är i ugnen, ska stå en kvart till ungefär. Har iallafall lagt mig under täcket nu med datorn i famn, surfar runt och läser bloggar såklart. Samtidigt som tv:n står på. Haha.
Är faktiskt förtjänt av en liten vila nu. Ska ha en hemma-spa-kväll senare, det är jag också förtjänt av, hehe. För som ni vet hatar jag att laga mat, det är det värsta som finns! Så, idag är det ett under att jag faktiskt SJÄLV lagat mat, i vanliga falll är det Matti som gör det och jag plockar och städar. Gjorde faktiskt även en matlåda åt honom tills imorgon, otroligt. Det har som aldrig hänt förr, haha. Snäll jag är :)


Ska kika till the pancake nu sen läsa dagstidningarna, det är ett måste! Man är ju vuxen, trotsallt!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0