En vän för livet

Försöker att skriva detta inlägg i rekordfart, dessutom korrekt utan stavfel. Har dessvärre bara en hand tillgänglig, den andra har ont, fyfan också. Höll på att torka spisen, och då slant jag mot en vass liten lucka som är på spisen, typ allra längst bak. Blodet rann, jag darrade och höll på att svimma medans jag i ren panik letade plåster. Hittade ett par, men insåg snabbt att det inte kommer räcka.. orkade inte ens ta mig till affärn för att köpa, var alldeles för svimfärdig för det. Då är det ju tur att man har vänner som ställer upp, så tusen tack A! Utan dig hade jag blött ihjäl, kanske dött också.. haha ne men inte riktigt, (kändes som det för sekunden).

En riktig vän finns alltid, alltid där.. oavsett vad. Fast man inte hör av sig till varann alltför ofta!



Medans jag väntade på att A skulle dyka förbi så kollade jag och Mathias på filmen Hachiko - En vän för livet , en film som Kenza tipsade om, var bara tvungen att se den! Fyfan ni måste bara se den säger jag bara, den är verklighetsbaserad också.

"När akita-valpen kommer till sitt nya hem, dröjer det inte länge förrän han och hans husse är oskiljaktiga. Varje dag vid samma tid, när hans husse Parker Wilson slutar jobbet, står Hachiko och väntar på honom vid järnvägsstationen. Hunden blir en älskad familjemedlem. Men en dag får Hachikō vänta förgäves, hans husse kommer inte. Trots det väntar han troget på honom varje dag i under de kommande nio åren. Hachikōs öde berör många människor, som passerar stationen och de hjälper honom med mat och varma ord."

I tell ya all, SE DEN FÖR I HELVETE!! :)





Nu avrundar jag här och säger godnatt, sov gott!




Kommentarer
Anna

ååååå min drömbil på bilden, ( forden ) vems är det ?!

2010-07-28 08:33:23
URL: http://erniiee.blogg.se/
Ana

sv; ingen aning om vem det är ! :D

2010-07-28 10:22:48
URL: http://erniiee.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0