Adoption

Tänka sig vad allt ska vara så jäkla besvärligt hela tiden, det finns en enda sak här i livet jag vill ha och det kommer jag att få.. Men det är en lång väg att vandra, den vägen ska jag också ta. Den smalaste stigen som finns, för målet kommer jag att nå förr eller senare, men först är det höga hinder och koner att passera. Jag har övervägt länge, då menar jag inte i veckor eller så utan en väldigt lång tid. Ända sedan Felicia föddes har dessa tankar snurrat i mitt huvud! Nu är det dags att berätta för er. Jag har funderat över Felicias framtid, vad som är bäst för henne.. och det är att Mathias adopterar henne så att hon även blir "hans". Hennes biologiska Pappa har aldrig funnits där för henne som en Pappa, han valde andra vägar här i livet.. alkohol och droger, är man en tuffing så kan man stå för den man gör samt säger. Jag vill inte ha med honom att göra och jag vill absolut inte att han under några som helst omständigheter att han kommer nära Felicia! Han har aldrig ens ringt när hon fyller år, julafton eller något. Jag VET klart och tydligt vad jag vill här i livet, och detta har även diskuterats flera gånger om.. så detta är inget "nytt" eller något som är taget bara sådär. Det finns inget som talar för att han kan säga av sig faderskapet, finns inget som heter så MEN däremot kan han skriva på ett speciellt papper samt lämna sin underskrift på att han låter adoptera Felicia, samt varför! Det är det han vill även vad jag vill.

Den dagen Felicia föddes så har Mathias funnits där för Felicia precis som en riktig Pappa! Världens bästa Pappa. Allt är bara ett jäkla tjorv, vi måste upp till tingsrätten för att få detta att gå igenom sen är det en massa utredningar som ska göras för att se så att han får adoptera henne! Som sagt, det är en lång väg att vandra men vill man så kan man! Det var därför jag har varit på familjerätten tidigare och hämtat blanketter och broschyrer om detta!


Allt för Felicias skull, hon ska ha en fadersgestalt i sitt liv, inte en jävla knarkare till Pappa som inte bryr sig om henne överhuvudaget. Nu vet ni varför! Har ni snälla kommentarer att lämna så varsågod, är det elaka så vet ni vart dom tar vägen! Cyber-rymden raka vägen!



Kram på er fina! Fråga gärna något om ni vill veta :) Jag svarar gärna!

Kommentarer
Anonym

Den där karln har en vana att skita i sina barn och nu ska han få sig en till unge! Stackars barn, va glad att din dotter slipper ha med honom att göra.

2010-03-28 12:57:05
Emma

Hoppas att adoptionen går igenom för F´s bästa. Hon ska inte behöva lida för att hennes biologiska pappa är en skit!

2010-04-01 07:31:29
URL: http://spinx.webblogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0