En vägg klar

Nu är första väggen klar i köket, jag fixade tapeter, lim, spackel ALLT för inte en krona i världen. Great! Så jag började spackla, sen slipade jag väggarna! Mathias har stått nu i snart 5 timmar med tapeterna. Fast det är ju klart, han är nybörjade och då får man räkna med att det tar tid. Jag försökte hjälpa till med att sätta lim, och hjälpa med tapeterna så gott jag kunde (hihi, vet och kan mer än honom) men Mr Jag-kan-själv gav mig bara en utskällning för att jag missat att sätta en droppe lim på några ställen fast jag gjort allt noga som tusan. Det dög inte. Så, jag avlägsnade och gick för att kolla till barnen sen bara ta det lugnt. Hade slutat i krig annars!



Väggen när den nästan är klar




Och här är den helt klar :)





Jag lovar er före och efter bilder senare.



Elaren kom ju hit tidigare idag, dock en timme sen. Han kollade läget, mätte och donade på. Sen sa han att han skulle komma tillbaka halv fyra för att fixa klart allt, han kom 17.05. Han måste vara världsbäst på att hålla tider. Stackars hans omgivning. Nåväl, allt blev klart och som ett tack så slutade internet att fungera för stunden. För tillfället ser lyan ut som ett slagfält, grejer tamigfan överallt, får hjärtklappningar av att bara se köket just nu. Förhoppningsvis blir amtaören klar imorgon med allt, haha ne nu ska jag vara snäll.






Och barnen sover sedan en timme tillbaka, mitt tips för er som har två små barn och som samtidigt ska leka hemmafixare, se till att ha barnvakt eller drick kaffe så att ni kan arbeta på natten istället :)
Pratade tidigare idag med Felicia (Bella är för liten för detta) om att göra oss av med akvariumet, det är jag som rensar det, matar dom, och allt vad det innebär. Barnen tittar inte ens på fiskarna nå mer. Det var kul dom första två dagarna men inte sedan. Tycker inte att man ska skaffa sig mer bekymmer än vad man redan har, right?



Felicia säger att hon vill ha en liten vovve när hon fyller år, dock en riktig. HAHA, det återstår att funderas på. Dyrt och tidskrävande. Nu blir det kvällsfika iallafall, hejsålänge :)



Kommentarer
Jessica

Om ni inte ska ha kvar akvariumet, hör av dig :)

Jag vill jättegärna ha ett :)

2010-03-09 20:23:17
URL: http://thingelingan.blogg.se/
E

Det är få äktenskap som klarar av att man tapetserar om tillsammans. Krig utbryter lätt i sådana situationer...

2010-03-10 09:30:55
URL: http://spinx.webblogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0