Sms-konversationen med drottningen her self!

Vid tidigare sms-konversationer så har hon påstått att hon beställer in linnena från en tjej i Finland men som inte skickat än, i annonsen skriver hon att hon skickar varan genast när betalning syns, jag blir fan bara mer och mer irritared på denna brud.. hon har ett flertal dåliga omdömen på sin Tradera sida. Dumt nog kollade jag aldrig det, utan det är något jag bittert får ångra nu. Hade hon som hon påstår skickat linnet i Torsdags så hade jag redan haft den igår eller idag. Jag betalade den 16e.. och såhär länge ska man fan inte behöva få vänta.. herregud. Såg dessutom i ett tidigare omdöme hon fått någon köpt en sak den 9e Mars, men inte fått varan än.. är ju för fan snart April förihelvete..


Hon ringer en endaste signal till mig, jag ringer upp men får inget svar.. Nu börjar messandet!

Jag: Du ringde? Förklara vart linnet är eller så gör jag en anmälan för bedrägeri! Finns inte en chans att du skickat den, jag har inte fått den men betalat! Med tanke på dina ursäkter så är allt detta märkligt. Du svarar inte ens när jag ringer dig.

Hon: Jag lovar faktiskt på heder och samvete att jag postat paketet! Vad mer än så kan jag göra..?

Jag: När jag annars beställer varor tar det max 24 timmar att få dem efter att jag betalat men med dig tar det 2 veckor. Ger dig dåligt omdöme nu, så som alla andra gjort. Hmm, sen en anmälan till polisen och Tradera. Är och blir inte arg om du bara erkänner att du inte skickat linnet samt en bra förklaring till detta, då kan vi säkert komma överens om en bra lösning.

Hon: Tack för mitt negativa omdöme förresten och tack för förståelsen, ser fram emot att skicka ett tillbaka!

Jag: I din annons stod det att du skickar varan GENAST när betalning syns. Jag betalade direkt men fick sedan ingen kontakt med dig. Varför skriva att man skickar varan när man inte ens har den hemma? Hur kan man ens lägga ut annonser på saker man inte har? Ge mig ett otroligt bra svar på det. Har man så mycket att göra så kanske man inte ska vara aktiv på Tradera. Varför ge oss dåligt omdöme? För att vi betalat OCH väntat eller?

Hon: Jag beställde det linnet för 3,5 veckor sedan så jag trodde faktiskt att det skulle vara här mycket tidigare!
Det hade redan skickats och jag hade fått track-numret så jag visste att det var skickat från utlandet! Därför visste jag att jag kunde sätta ut en annons. Dessutom har jag en likadan ny med tagg kvar, men den är använd vid ett tillfälle. Och jag ville inte skicka en som redan är föranvänd. Men jag hade iallafall en utifall att.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0