BVC

Har velat nu i flera dagar ang mötet jag och Mathias skulle på idag, han valde att gå dit men inte jag! Tänker absolut inte sitta där bland alla "gestaposar" och buga och bocka och ta emot all skit dom slänger på en. Gör inte si och gör inte så. Så därför har jag och Mathias tillsammans  valt att INTE gå till Bvc nå mer. Anledningen till det är att man inte har något förtroende till dom överhuvudtaget, hon som vi har därborta påstår att hon har skickat ut 3 tider till oss, som vi missat. Saken är den att vi bara har fått EN enda tid till barnen och då kunde vi inte komma pga sjukdom, dessutom ringde vi dit men fick inget svar därav fick vi en socanmälan av dom! Jag är öppen att skriva om detta då jag hemskt gärna vill få upp ögonen hos andra, BVC är INGET MÅSTE! Alltså inte obligatoriskt. Man behöver inte gå dit och det har vi val, att inte gå dit överhuvudtaget. Vi tänker inte svälja en massa skit hela tiden.







Sist vi var där hade jag med mig en cocacola för att jag hade vätskebrist och var nådigt törstig, då fick jag en utskällning rakt av.. MAN FÅR INTE GE COCACOLA TILL BARNEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja men förihelvete JAG ska dricka den inte mina barn. Fyfan, nejtack.. Så, om barnen blir sjuk eller något då gör vi som vi alltid annars gjort, går till barnkliniken alt. akuten! Enda gångerna vi kommer att gå dit mest troligt är väl för att ge alla vaccinationer man måste!


Hade varit kul att veta vad NI småbarnsföräldrar tycker? Snälla, lämna en kommentar.. kul att disskutera sådant här. Har nu detta skit möte genom telefonen, snart tackar jag för mig och denna "rättegång" samt beter mig barnsligt och lägger på luren! Allt får konsekvenser men just nu skiter jag i det, jag tar inte emot dynga.




Så, kommentera på, det glädjer mig :) Lämna en blogadress eller mailadress.. puss och kram!


Kommentarer
Matilda Sandén

Ja, visst!

jag lägger till dig nu då, så lägger du till mig =)

2010-03-18 13:52:00
URL: http://thesilvercrystal.se/matilda
Tine

Tycker själv att BVC fyller en viktig funktion och att det är bra att de anmäler... säger absolut inte att behov av anmälan finns i ert fall, men det finns andra familjer och barn som i slutändan mår bäst av deras "uppmärksamhet".

2010-03-18 14:32:09
Fröken Viktig

:) bvc är skit. När vi fick vår lilla tjej så TJATADE de om hur viktigt amning var. Jag kunde inte amma (min mamma kunde inte heller...) Så jag mådde hemskt dåligt över att höra hur nödvändigt det var. Jag ljög för dem och sa att amningen gick sååååå bra. Men egentligen så flaskmatade vi vår dotter från den dagen vi blev frisläppta från BB. Vi har begärt hjälp från bvc flera ggr pga att dottern har "eksem" runt munnen. Både de och vc bara rycker på axlarna, så jag har ingen tillit alls för sjukvården!

2010-03-18 14:43:30
URL: http://www.frokenviktig.com
Neha

Gud vad dåligt att det blivit så

2010-03-18 14:58:51
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Anonym

Känns ofta som att man måste ljuga för BVC när man går dit, för att man inte "uppfyller" deras krav som de tycker är så viktigt. men förstår inte hur de BARA kan anmäla dig för att du inte kommit till deras tider, eftersom det är valfritt om man säger så.

2010-03-20 10:15:34



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0