Bara jag?

Är det bara jag som alltid lyckas få dåliga erfarenheter från sjukhusvistelser, eller är jag helt och hållet ensam om det? Sist jag var dit hade jag lust att ge alla en spark i arslet, nu var det nästan samma sak.. har och hade sviinjävla ont i kinden, det var DOM som frågade mig om jag velade ha is till kinden (brukar hjälpa en stund), jag  grät medans jag svarade.. snyftade fram ett ja. Sen kom läkaren igen efter EN OCH EN HALV TIMME in på rummet, jag frågade då om isen och han sa återigen att han skulle hämta.. jotjena, ingen is fick jag!

Först var jag ju på vårdcentralen, därifrån fick jag en remiss omgående till akuten för att få dropp, och det skulle jag tydligen få direkt jag kommer in. Så, när jag väl kommer till akuten fick jag en kanyl, dom skulle bara vänta på läkarens utlåtande sen ge mig dropp, efter några timmars väntande, fick jag dropp?? NEJ. Var ju för fan därför jag skulle dit, men icket.. blev bara pencilin sen hem. Finns en endaste därborta som är trevlig, resten borde säga upp sig direkt och jobba någon annanstans, man märker verkligen att det enbart är för pengarnas skull, för patienterna skiter dom i!

När jag skulle få pencilinet innan hemgång så kom det in en kille, han var sköterska tydligen.. han började med att klia sig i skallen som om han inte fattade ett jävla skit av vad han skulle göra, jag frågade om det var han som skulle ge mig det, jo säger han det är jag.. HURSÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ? Undrar bara.. Hah, bad till gud (om han nu finns) att detta skulle gå fort, så dirre vi var klar så rusa jag ut till bilen.. vägrar sitta där och vänta som ett misär på bättre tider.



Fyfan vad less jag är, t.om han jag pratade med i Sunderbyn tycker att dom här i Gällivare inte kan sin sak alls överhuvudtaget, jag kan inget annat än att hålla med! Har ni också någon dålig erfarenhet inom sjukvården i övrigt, berätta gärna!?

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0