Blandad kompott!

Snart blir det att kika en film, bara det inte blir för sent för jag känner att mina ögon börjar åka igen snart med tanke på att jag inte fått så mycket sömn dom senaste dagarna, vilket jag förklarat tidigare! Bara Mathias skulle ta och komma hem från gymmet snart som han förövrigt varit på i snart 2 timmar, sen ska han ännu handla lite när han är klar.. så, halv tio kanske han är hemma.. Funderar på att ta mig en liiiiten powernap tills han är hemma, eller så vänder jag på det hela och hoppar in i duschen så kanske jag blir piggare. Baby har köpt mitt älsklings balsam åt moi idag, väldans dyrt tycker jag men såå jäkla bra!


Och jag som börjar jobba imorgon, förhoppningsvis.. ska iallafall ringa tndl tidigt som tusan imorgon på morgonen för att förhoppningsvis få en tid för att kolla upp min pinsamma hamster kind. Jag vägrar att vara bland kunder, stå och sälja, plantera blommor m,m om folk ska se mig med detta, finns inte en chans!


Är det inte så, mannen försörjer kvinnan medans kvinnan är hemma och tar hand om barnen, disken, tvätten m,m? Jag vet att vi lever på 2000 talet, men ändå liksom? Jag vill inte jobba, ser ingen glädje i det alls om jag ska vara ärlig, förutom pengarna då men pengar är inte allt enligt mig. Karln ska jobba, inte frun!


Var ju på akuten i Torsdags (då jag hade tandvärk), man blir direkt negativ och grinig när man kommer dit, dom borde sparka varenda jävla en därborta. Grin kärringar hela jävla bunten, jag och Bella satt och väntade, då kom det en tant och hämtade oss för att visa oss in i rummet, vi gick in.. det sista jag sa var "stäng inte dörren, jag hatar stänga dörrar, skiter i om folk hör att jag har ont i tanden", okej säger hon.. kort därefter går hon ut och PANG smäller hon igen dörrjäveln, fan vilken idiot tänker jag. Sen kommer läkaren som då är av kvinnligt kön, hon frågar hur pass ont jag har (var inte så svullet då), "ja, jäävligt ont", okej.. ska inte röra bara titta lite hur det ser ut om det är infekterat och så. Visst tänkte jag, jag gapade, och hon började med att titta lite för att sedan fråga om hon får känna försiktigt.. Varpå jag svarar, jo men var försiktig. Vad tror ni hon gör? Trycker som om det inte fanns en morgon dag.. avslutade det hela med att säga att det var en infektion som om jag inte redan visste om det?

Sen skulle jag få pencilin samt smärtstillande. Hon sa att alvedon brukar hjälpa, hmm..

Jag: Alvedon fungerar inte för mig, det är fan för bebisar
Hon: Neeee, vuxna kan också ta det.
Jag: Jaaaaa jag vet men det fungerar inte på mig.


Fan vilken trög jävel.. well, hon gick iväg för att hämta allt och jag påminde henne att jag inte kan svälja tabletter (är trång i halsen), den pencilin jag skulle få VET jag finns i flytande form, jo säger hon jag fixar! Hon kommer tillbaka stressande med stora tabletter... sen var det tack och hej, och nu sitter jag här med en svullen fet kind, ont som fan, har pencilin som jag fick med mig men som är totalt värdelöst för mig..


Inte ens citodonen fungerade (smärtstillandet). Men dagen därpå som kom, den var DYR men grymt välbehövlig!

1900 :- för att dra en tand
- 600 kr rabatt


Billigt och jävligt bra!!

Kommentarer
Linda

Jag tycker du resonerar väldigt sjukt med tänke på det här,



"Är det inte så, mannen försörjer kvinnan medans kvinnan är hemma och tar hand om barnen, disken, tvätten m,m? Jag vet att vi lever på 2000 talet, men ändå liksom? Jag vill inte jobba, ser ingen glädje i det alls om jag ska vara ärlig, förutom pengarna då men pengar är inte allt enligt mig. Karln ska jobba, inte frun! "



Om man BARA är hemma, tar hand om barnen, tvättat, diskar, lagar mat, städar osv. Blir man ju galen. Man måste ju ut och träffa folk, jobba och ha ett socialt umgänge UTAN barnen. Visst, man kan älska sina barn över allt annat men ibland måste man få komma ifrån och ladda batterierna. Jag börjar jobba på hansbadet i början på juni och det ska bli riktigt skönt. Komma ut och träffa folk, få arbeta, jobba med kroppen och tjäna extra pengar. Det är inte bara mannen som ska jobba, det är väldigt gammalmodigt.



Att mannen ska jobba är en ursäkt för att slippa jobba och vara lat istället ;) Man blir ju folkskygg av att bara gå hemma!

2010-05-16 21:45:05
URL: http://lindamadelen.blogg.se/
Anki

Fy faan vilken gnällfitta du är, väx upp o känn smärtan här i livet. Hur mycket smärta har du gett andra ??????? Tänk på det !!!!!!!!!!!

2010-05-16 22:39:38



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0