24e November 2010

Hej på er :) Hur är det med er? Själv är jag mest bara irriterad och väldigt fundersam! Ni kanske minns att jag skrivit om mjölkallergin och mina misstankar om att Felicia har det som Bella har? Så jag bokade tid till barnkliniken, så halv elva imorse skulle Felicia vara där.. Mathias gick dit med henne, och en timme innan dom åkte satte jag ett emla plåster på vardera arm men när dom kom dit så hade läkaren sagt att det inte är nödvändigt med provtagning (fast det var det vi fått tid för) utan vi skulle smörja med miniderm istället på utslagen! Såja, jag är som nådigt jävla irriterad. Jag tål inte mjölk och Bella tål inte heller mjölk. Därav mina misstankar SAMT Felicias extrema torra hud, precis som med Bella.. är huden som blir irriterad av mjölk! Men NÄ, dom velade inte ta prover utan som sagt skulle vi smörja.. men då funderar ju jag på hur fan dom tänker?

Dom ger oss en tid för just allergiprovtagning, dom skickar hem emla plåster som måste sättas på en timme innan. Men inga prover tas :( Fyfan för denna jävla sjukvård!! Nåja, vårdcentralen sa iaf förra veckan att om dom på barnkliniken inte hjälper oss så ska vi höra av oss till vårdcentralen och då fixar dom allt.. eg brukar dom inte göra det utan hänvisar alla barn till barnkliniken. Men dom hjälpte ju oss inte så då får det bli vårdcentralen!

Enda pluset var att Mathias faktiskt gick dit med Felicia (jag är seriöst livrädd för sprutor och vill INTE föra över min rädsla på barnen)..

Sen hade dom även vägt och mätt henne och min piga har blivit stor, har tyckt hon blivit lite tyngre och jag hade minsann rätt :)

14,6 kg och 94 cm lång!

Min stora fina tjej!


Kommentarer
Anna

Men varför inte bara undvika att ge henne mjölkprodukter då ? då lär du ju märka om det blir bättre eller om det inte förändras alls ?

2010-11-25 12:37:41
URL: http://erniiee.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0