Blogglista

Lista

1 - Hur länge har du bloggat? I Juli 2008!  


2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Haha, var inte intresserad ett dugg tills en dag då jag började läsa B-bellas blogg.. efter det utökades bloggarna i min favoritlista.. allt handlade om mode tycker jag, nu skiter jag i modet och följer nästan bara mammabloggare! Ett kort tag efter att jag börjat läsa en massa bloggar så startade jag min egen!
 

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Blondinbella


4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Tramsiga och totalt jävla värdelösa. 

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Har uppemot 300 bloggar på min bloglovin om inte mer men följer kanske 100 av dem regelbundet..
 

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? 95% dagboksbloggar och 5% ämnesbloggar.


7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om! Haha det måste nog vara Foki!


8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Dempaz!
 

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Har jag inte den blekaste om, och ärligt så skiter jag i det! Är min blogg, passar det sig inte så behöver man inte läsa ;) Enkelt men ärligt.


10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
En tycker inte det, men resten gör det. Nämner inga namn ;)



11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Jag vet vad jag ska utelämna i bloggen och inte, allt skriver man verkligen inte ut då jag vet hur många dårar som existerar i denna internetvärld! Så med andra ord, ja jag har hittat en fungerande gräns!  

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. Mycket av mitt privatliv lämnar jag ute, samt en massa om mina barn skrivs det inte heller om och absolut inte jämförelser bland mina barn samt andras. Alla är vi olika!  

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Är inte i behov av bekräftelse men jag blir ju såklart skitglad när statistiken höjs samt när kommentarerna flödar!  

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Det tror jag inte, för det finns nog inte en enda bloggare här i världen som skriver ut precis allt om sig själv. Känner varandra gör man inte över internet!! 

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Nej

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Det tror jag, men samtidigt så är det isådana fall så jävla självförvållat. Är ingen som tvingar dig att blogga, börjar man må dåligt av att blogga så lägg ner skiten helt enkelt :)  

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Klart man blir ledsen, vad annars.. jag försöker låta det rinna av mig alla gånger. Men när det är påhopp på mina barn blir jag arg, ledsen och besviken! Men inte annars.


18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Ohja!  

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Nackdelen med mitt bloggande är att jag blir totalt sönderstressad om jag inte uppdaterat på en dag, annars finns det nog inte nackdelar. Haha eller ja, alla elaka kommentarer som kommer ur värdelösa käftar. Det är 2 nackdelar. 

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Ingen aning faktiskt, men jag hoppas det iallafall! 

21 - Nämn 5 bloggare som du tycker skriver bra! :)

Kenza

Foki

Dempaz

Hannah Graaf

Evelina
(haha när hon väl uppdaterar ;) )

Kommentarer
Tova

Vilken skojig lista! Är ju faktiskt väldigt intressant att läsa om hur andra ser på bloggande och vilken typ av sidor de följer ;)

kanske kopierar den nån dag när jag får tråkigt hihi!

2010-11-19 21:40:50
URL: http://trasslet.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0