19e Oktober 2010

Hejhej.. Har lämnat ungarna på dagis för en stund sedan, Felicias förkylning och feber var borta så även hon fick gå på dagis idag. Hon har nog saknat sina vänner tror jag. Nåja, nog om det..

Imorse när jag kollade igenom lite bloggar så fann jag denna blogg! Ibilen

Jag visste ärlig talat inte om jag skulle gråta eller inte, jag vart som helt förstelnad. Fungerar verkligen Sverige såhär? Att socialstyrelsen samt kommunen låter ett barn bo i en iskall bil på vintern tillsammans med sin förälder, utan hjälp från något håll. Jag blir seriöst mörkrädd!

Jag lånade en text från hans blogg! :



"I torsdagsnatt skakade min son så pass mycket att hela bilen gungade, hans sovsäck höll inte temperaturen just denna natt. Jag hade enorm tur att bilen kunde vara på under ett par minuter utan att motorn stannade – detta var vid 4-tiden och vi lyckades hålla värmen resten av natten.
Nu har jag fixat massa värmeljus för jag har hört att de skall hjälpa vid frost, och borde då ge oss lite mer värme i bilen."




Jag blir fanimig mörkrädd i detta jävla land.

Godmorgon förresten..

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0