22a Oktober 2010

Hej fina du! Jag bloggar lite snabbt innan jag ska ringa min fina och surra lite, men bara en kort stund. Då jag snittat två timmars sömn sammanlagt dom senaste två nätterna pga av min saftiga förkylning så snarkar jag som Göran Person efter en kräftskiva med snaps och internationalen, så det är tur att jag inte har nattsällskap av Mathias för då hade han fått lika lite sömn som jag fått ;) Hoppas förkylningen ger med sig ganska snart, för nu är jag så less!

Dagen har bara varit lugn, förutom några missöden (förstås)! Jag, barnen och Mathias käkade middag och direkt vi ätit klart så kom jag på att jag glömt Felicias vantar på dagis, så jag rusade dit för att hämta dom.. på vägen hem så får jag ett sms av Mathias att han blivit utlåst av tjejerna på min balkong! Det finns nämligen ett handtag på insidan men inte utsidan och dom har lärt sig hur man låser ut någon (jag har själv råkat ut för det en gång här).. Mathias försökte iallafall förgäves försöka få dom två busfröna att öppna dörren.. Bella var på väg att börja öppna men då hade tydligen Felicia sagt till henne att hon INTE får öppna dörren! Så han fick stå där och frysa tills jag hade skyndat mig hem, vet ni vad tjejerna hade gjort mer? Haha, dom hade tagit varsin stol och satt sig på insidan vid dörren och stirrat på Mathias samtidigt som dom hade skrattat ikapp, haha skitkul! ;P

Nåja, efter en stund så for iallafall M hem men just när han hade hunnit till Malmberget så var jag tvungen att ringa honom för tjejernas dörrhandtag på utsidan hade gått sönder så att det gick bara att öppna från insidan, och därinne var Bella och hon hade tryckt igen dörren så jag kunde inte öpnna på utsidan.. jag rusade efter skruvmejslar o allt och började greja men då var jag som sagt tvungen att ringa hit M, bad han trycka på gasen rejält för Bella var ju inlåst i några få minuter! Han fick iallafall upp dörren och fixade handtaget provisoriskt så att inga missöden händer igen. Jag får ringa top på Måndag och be dom fixa, fast jag vet inte.. jag ringde dom idag med ett annat ärende som dom måste komma hit och fixa och dom kom inte.. som vanligt! I värsta fall får jag väl svänga förbi dollar och köpa ett nytt handtag från tyskland för 10 kr samt be att den inte går sönder!


Nånå, nu ska jag ringa mitt hjärta och surra lite, sen sova så att jag får bort min huvudvärk och förkylningen!


Snark snark..

Kommentarer
evelina

tyska saker är ju bra saker :D

2010-10-23 10:06:33
URL: http://qwaszx.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0