What a day!!

Hohoo.. storyn fortsätter, eller något.. eh, ja.. nämen iallafall ringde ju akuten imorse och frågade lite om njursten då jag misstänkte det, hon i andra änden av luren frågade mig om varför jag misstänker det!?

- Nä men jag googlade lite och jämförde min smärta och sånt så nu är jag som bombsäker!

Till svar får jag: Nejnejnej inte google, internet är fylld med skit och allt som står där är lögn så det är lika du kommer hit istället. 

Så ja sju på morgonen var jag på akuten för att jag starkt misstänkte njursten! Jag var så jäkla bombsäker på det så som sagt tidigare fick jag lämna ett prov men dom kunde inte avgöra på det så antingen fick jag vänta ett par timmar eller åka hem och komma tillbaka kl tre. Sagt och gjort så kom jag tillbaka strax innan tre. Fick träffa en nyvaken läkare, dock inte svensk.. fan så irri för jag behöver fan en tolk för att förstå vad han säger :) Iaf så bad han mig vända mig om för att han skulle känna på ryggen (vilket jag tror han skulle göra) men då sätter han en hand på axeln och andra knyter han ihop till en näve sen ger han mig tre slag just vart jag har ont och säger "nejnej ingen njursten".. nääähääpp tänker jag för vanlig mensvärk är det fasen inte. Fick då veta att det är en "övre urininvägsinfektion". PERFEKT förisatan.. jag HATAR pencilin. Uuuuusch.

Väntan där är ju alltid fort men fem minuter efter att jag kom dit var jag klar så perfa på det då ;D Ungarna hade ju skoj, trodde faktiskt dom skulle riva hela stället.. men icket det inte för dom hittade ju dricka maskinen :) Så där var ju lyckan gjord tills jag var färdig.

Hepphepp nu är värken back on track igen så nu är det spikmattan som gäller och en 7 dagars kur med snordyr pencilin, gottgott.. not.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0