9e Juni 2011

Godmorgon :) Eftersom denna dag mest troligt kommer bestå av möten samt träffa min Pappa en snabb sväng så lär jag inte hinna blogga på förmiddagen så detta får bli ett tidsinställt inlägg till er! Ni kanske minns att jag berättade om min dröm? Som jag tids nog kommer förverkliga.. Ambulanssjukvårdare

Den planen får jag lägga på hyllan en tag.. delvis för att jag blivit anställd och börjar jobba nu på Måndag men den stora anledningen till varför jag får skjuta på det är denna jävla skitkommun man bor i, totalt värdelös!
Det finns två skolor som man kan plugga på (förutom välkommaskolan), alltså plugga upp betyg, läsa på distans, eller andra kurser! MEN den ena skolan är överbelastade och hinner inte ens med att boka in ett möte så att jag får veta mer, på denna skola hade jag även fått plugga på distans vilket hade passat mig som handen i handsken när jag har barnen! Och den andra skolan sa att allt gick bra, till det sket sig.. för där kan man bara plugga upp grundbetygen och det behöver jag inte göra!

Trist men sant denna soppa :( Jag har ett enda alternativ och det är att om några år flytta från stan för att göra slag i saken, för det här är min dröm! Och fan den som ger sig. Tänker man att allt kommer att gå åt helvete, ja då gör det det också!

Jag kan börja plugga fast nu som sagt men eftersom jag har mitt liv här i denna kommun så kan jag inte bara dra till nästa stad hursomhelst, jag har min familj här som jag älskar och då gäller det att tänka ett par gånger extra.


Men men, en vacker dag så..











Kommentarer
Mia

Håller tummarna för att det går vägen så snart det bara blir möjligt!! Antar att du skrivit till skolledning, ansvarig i kommunen om hur du inte fått hjälp? om inte göör det, terra dem med e-poster tills du får svar varför du inte fått besked i tid för studier.



kramkram

2011-06-09 11:07:24
URL: http://fredthevov.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0