Hos tandläkarn!

HAHA jag döör, måste fan berätta åt er om tandläkarbesöket som vi var på! Iallafall, Bella hade tid hos tandläkarn så Mamma hämtade upp mig och barnen. Väl därinne så vägrade Bella gapa, inte en enda tand velade hon visa men däremot Felicia så efter ett par om och men så la hon sig i stolen och gapade jätteduktigt så att hon fick titta på tänderna!



Sen när Felicia var klar så sa hon högt att ja Felicia var ju så duktig på att gapa så hon får en tandborse, Isabella gapade ju inte så då får inte hon en! När Felicia fått sin så stod Bella bredvid och liksom väntade att hon också skulle få en! Nåväl, när hon funderat sjuhundra gånger om så hämtade hon en åt Bella också MEN då gav hon en tandkrämstub åt Felicia också, va faaan.. alltså, missuppfatta mig inte nu för jag tycker Felicia var duktig som gapade men inte fan gör man väl skillnad på barn, eller har jag helt fel?

Klart man ska belöna för att dom ska våga sig tillbaka, men liksom stå och säga sådär högt inför den ena att "nä jag vet inte om du får någon tandborste för du gapade ju inte". Jag vart helt besviken, det blev även min Mamma!! Hade inte hon fått en tandborste så hade jag fan gått och köpt en åt henne. Visst, hon gapade inte men Bella la sig faktiskt i stolen, och att vara sådär liten som hon är och ligga själv i stolen trots att man inte gapar tycker JAG är duktigt!


Visst, det var ju inte Felicias tid utan Bellas men ändå.. vad tycker ni? Jag tar alltid med mig båda kidsen, och det är ju klart vill ena vara hos tandläkarn så vill den andra. Ni förstår vad jag menar va?

Nä.. inför nästa besök hos tandläkaren så går jag först och köper med mig varsin tandborste åt dom och har i väskan så blir dom belönade av mig iallafall!!

Och för att liksom tillägga en sak, tandborstar har vi hemma flera stycken.. utan det jag velade komma fram till är att man inte gör skillnad på barnen, speciellt inte om den ena står bredvid och liksom väntar. Näfyfan!!


En inte så liten tjej nå mer som börjar förstå ganska mycket!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0