i hate u

Hur hade DU mått om  en av dina bättre vänner säger till dig såhär: "jag lovar och svär.. jag och ditt x är bara vänner, det har aldrig hänt något och kommer inte att hända något för jag springer inte efter mina vänners x!".. efter några månaders intensivt umgänge så händer det ändå.. jamen ni vet, strul, puss, kram and so on.. är det äkta vänskap? Denna brud har även hon ett x, jag frågade henne hur hon hade mått om JAG hade kutat efter hennes x, lovat och svurit på alla gravar i världen att vi bara är vänner och sen hippsvipps så börjar vi strula? Hon hade nog inte blivit glad och lycklig! Det roliga i det hela är även att Mr M lovat att inte springa efter mina vänner.. gång på gång på gång har jag fått höra "näämen sluta nu, jag och hon är bara vänner det är inget mer".. vem fan hade rätt om inte jag?

OCH NEJ, jag har även sagt åt Mr M att jag inte bryr ett smack i vem han håller på med och inte håller på med men ge fan i mina vänner!! Och denna "vän" har jag även påtalat för att jag hatar inte henne, jag kommer aldrig mer vara hennes vän men däremot kompis och det om något är två helt skilda saker! Berättade även att mitt förtroende för henne är som bortblåst! Och det kommer aldrig mer tillbaka..
Jag har varit så jävla äcklad av alla denna soppa så jag har t.om spytt upp maten och det händer aldrig någonsin.. hoff.


och du, nu vem du nu än är som sitter och skriver anonyma kommentarer om att jag inte ska vara så jävla hård och att jag måste förlåta.. glöm det kära du! I vissa lägen MÅSTE man förlåta men ALDRIG glömma.. såklart och givetvis så beror ju allt på vad det handlar om, men hur hade DU gjort i denna situation? Just fucking tell me!

Hade du helt enkelt inte brytt dig, tagit tillbaka vänskapen, glömt allt?


Jag har inte tappat tron på vad vänskap är men tyvärr får man sålla bort människor i ens liv som inte tänker längre än vad näsan räcker och som inte har alla hästar hemma ;) Ibland funderar man på om det är en liten ponny eller två som är på vift ;p





Kommentarer
Anonym

Marie, vet du vad jag lärt mig, den hårda vägen... I de svåra stunderna märker man vilka som är ens vänner och vilka som bara är "medgångsvänner". De senare kan man sålla bort och enbart ha som bekanta om man inte vill släppa dem helt. Men de riktiga vännerna som finns där både i de svåra stunderna och när allt är på topp. Det är dem man ska vara rädd om!



Jag hoppas att allt blir bra för dig och att du slipper ta en massa skit som du inte förtjänar. Du har mitt nummer och jag finns bara ett samtal eller sms bort, jag vet vad du går igenom nu och det är ett helvetet men snart är det över. Var stark!



Kram

2011-11-21 22:29:13



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0