1a September 2011

Kaoset fortsätter, annat hade man ju inte kunnat förvänta sig! Iallafall, tjejernas avd på dagis är stängd pga av sanering.. varför i grund och botten skriver jag inte här men nu är läget så och det innebär att 16-20 barn får gå på andra avd vilket innebär kaos, trängsel till max. Så om inte deras avd öppnar nästa vecka så får dom vara hemma av hänsyn och respekt med tanke på trängsel och kaoset, härliga tider.. nå inte!
Nu väntar jag iallafall på att rektorn ska ringa upp mig så jag får höra om någon från kommunen möjligtvis kan gå in och hämta ut alla tjejernas kläder och väskor från avdelningen. ALLA vantar är där, utebyxor, galonisar mm,mm.. har inte direkt lust att köpa nytt sisådär en gång i veckan nä ;) Men får jag inte ut kläderna så har jag inget val!

Jo, på tal om kläder och kläder.. overallerna jag visade tidigare, minns ni? Tyvärr blev det inte dom trots att jag verkligen velade att dom skulle ha dem.. MEN storlekarna är verkligen knasiga. Felicia har storlek 104 på overaller och Bella 92! Men på didriksson kilimanjaro så finns bara strl 100 vilket blir för lite och 110 som blir för stort, så dom har hoppat 104 :( Eftersom jag vill att Bella ska ha likadant som syrran så fick vi ta ett annat märke, som tydligen ska vara lika bra! North Bend fick det bli. Där var storlekarna perfekta! Så Bella fick 86/92 och Felicia 98/104. Men då behöll vi vantar och mössor från didriksson, även dom likadana åt tjejerna. Herregud vilket tjafs, men så är det.. nu är det bara vinterskor som ska inhandlas! Och där blir det absolut inget annat märke än kuoma skor. Där ger jag mig inte ;)


Nåväl.. såhär ser overallerna ut!









Höll nästan på att skriva att det är färdigskrivet om kläder nu men se det är det inte, för nu ska jag bege mig till tvättstugan och ta hand om två översvämmade tvättkorgar. Kul!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0